urządzenie kosmetyczne

Comperia wchodzi do e-sklepów – Puls Biznesu


Od porównywarki internetowej do platformy agregującej oferty finansowania koszyka zakupowego — oto nowy kierunek rozwoju spółki z GPW.

Giełdowa Comperia, właściciel porównywarek: finansowej, telekomunikacyjnej i ubezpieczeniowej, od roku rozwija nową gałąź biznesu: ComperiaRaty. W ramach tej działalności pośredniczy w sprzedaży kredytów i pożyczek gotówkowych przez platformę internetową. Jednocześnie buduje finansowy marketplace dla branży e-commerce, który docelowo ma agregować wielu dostawców kapitału (banki, firmy pożyczkowe, fintechy) i różnorodne usługi finansowania e-koszyków zakupowych (m.in. płatności ratalne i odroczone, odnawialna linia kredytowa).

— Z usługą wystartowaliśmy w zeszłym roku, tuż przed pandemią. Naszym pierwszym partnerem został IPF, trochę później dołączył m.in. BNP Paribas, a w tym roku Inbank, z którymi współpracujemy w zakresie płatności ratalnych. Podobną umowę podpisaliśmy z Aliorem. Ponadto finalizujemy rozmowy dotyczące odnawialnej linii kredytowej. Partnerem jest jeden z dużych polskich banków, na tym etapie nie możemy jednak ujawnić jego nazwy — mówi Szymon Fiecek, członek zarządu Comperii.

Spółka zintegrowała się z platformą otomoto.pl (z grupy OLX) i kliniki.pl, która łączy pacjentów z prywatnymi szpitalami, gabinetami lekarskimi i kosmetycznymi oraz ośrodkami rehabilitacji. Dzięki temu użytkownicy serwisów mogą sfinansować zakup samochodów i usług medycznych.

Czas transformacji:

Czas transformacji:

Comperia, którą kierują: Paweł Szukalski, Wojciech Małek i Szymon Fiecek, na rynku porównywarek finansowych (obecnie najgrubsza gałąź biznesu) konkuruje głównie z serwisami Smart.Bankier.pl i Totalmoney.pl. Szuka nowych źródeł przychodów — stawia na e-zakupy.

Maciej Fersten

Na początku stycznia w Polsce działało około 44,5 tys. sklepów internetowych. Comperia chce sukcesywnie docierać do nich poprzez współpracę zarówno z platformami, które służą do uruchomienia e-sklepu, jak i bramkami płatniczymi. Rozmowy już trwają.

— Jesteśmy na początku drogi. Chcemy, by docelowo linia biznesowa ComperiaRaty stała się największym źródłem przychodów spółki — mówi Paweł Szukalski, członek zarządu Comperii, który dołączyć do spółki w czerwcu 2020 r., żeby wesprzeć ją w rozwoju usług dla e-commerce.

Od stycznia do września zeszłego roku przychody netto Comperii wyniosły 16,96 mln zł. To o 13,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Raport finansowy za cały zeszły rok spółka opublikuje już 12 marca.

Comperia jest również właścicielem Telepolis.pl. To portal poświęcony tematyce telekomunikacyjnej i technologicznej, w ramach którego na przełomie drugiego i trzeciego kwartału zostanie uruchomiony sklep internetowy.



Source link

urządzenie kosmetyczne

Must Read

Related Articles