urządzenie kosmetyczne

Youtuberki, instagramerki lub tiktokerki. Prawie połowa nastolatek chce zostać w przyszłości gwiazdą Internetu. ”Brakuje im wzorców”


Jak pokazują wyniki najnowszego badania IQS, nastolatki marzą o karierze youtuberek, instagramerek lub tiktokerek. Prawie połowa dziewcząt w wieku 10-15 lat uznała prowadzenie kanału w mediach społecznościowych za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w których widzą siebie w przyszłości. Szczegóły poniżej.

Kim chcą zostać nastolatki w przyszłości?

Jak wynika z badania ”Aspiracje dziewczynek w Polsce”, zrealizowanego przez IQS dla nowo powstającej organizacji Inspiring Girls Polska, będącej częścią międzynarodowej grupy, nastolatki marzą o karierze w Internecie. Niemal połowa dziewcząt (48 proc.) w wieku 10-15 lat uznała prowadzenie kanału w mediach społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram czy Tiktok, za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w których widzą siebie w przyszłości. Tego rodzaju profesji dla swoich córek nie chcą ich matki – tylko 12 proc. wskazywały to zajęcie, jako preferowane.

Wśród innych zawodów, które nastolatki chciałby wykonywać w przyszłości, znalazły się m.in.:

  • graficzka komputerowa, projektantka stron www – 21 proc.
  • adwokatka, prokuratorka, radczyni prawna, notariuszka – 18 proc.
  • nauczycielka, przedszkolanka – 17 proc.
  • osobista trenerka, dietetyczka – 16 proc.
  • lekarka, pracowniczka usług medycznych (np. fizjoterapeutka) – 15 proc.

44 proc. matek podało przynajmniej jeden taki sam zawód, jaki wskazała również ich córka.


Zobacz galerię
(18 zdjęć)

Jak Warszawa przygotowywała się na nadejście pandemii? Puste…

Jeśli zaś chodzi o studia wyższe, aż 86 proc. matek chce, aby ich córki ukończyły edukację na tym poziomie. Najczęściej wskazywane kierunki to weterynaria, kosmetologia, architektura, architektura wnętrz, informatyka , anglistyka oraz psychologia.

58 proc. dziewcząt chce pójść na studia, 39 proc. jeszcze nie podjęło decyzji. Preferowane kierunki to weterynaria, kosmetologia, anglistyka i informatyka.

Dziewczynkom brakuje inspirujących wzorców i zdane są na media społecznościowe. Stąd tak bardzo ważne dla ich przyszłych szans rozwojowych jest to, żeby właśnie na tym wczesnym etapie pokazać im różnorodność wyborów i możliwości życiowych – zawody, ścieżki rozwoju, role. Tysiące kobiet robią niesamowite rzeczy, zmieniają świat, leczą, zarządzają, odkrywają. Dziewczynki muszą się o tym dowiedzieć! Tym właśnie – łączeniem dziewczynek z role models – będziemy się zajmować w Fundacji Inspiring Girls Polska – powiedziała Eliza Durka, fundatorka i prezeska Inspiring Girls Polska.

Wideo



Source link

urządzenie kosmetyczne

Must Read

Related Articles