urządzenie kosmetyczne

Część zakładów kosmetycznych i fryzjerskich myśli o zwolnieniach pracowników


Z badania UCE Research i Syno Poland wynika, że w związku z pandemią i jej skutkami 24 proc. pracodawców z branży beauty (m.in. salony fryzjerskie, urody i kosmetyczne) zamierza zredukować personel. Prawie 27 proc. firm z tej grupy planuje zwolnić ponad 60 proc. kadr. Ale 48 proc. nie myśli o zwolnieniach.

W najlepszych miesiącach obroty były niższe o 30 proc. od tych sprzed pandemii. –  W wypadku redukcji zatrudnienia przedsiębiorcy będą musieli zwrócić środki pomocowe, które spożytkowali na walkę o przetrwanie, gdy jeszcze nie spodziewali się drugiego lockdownu. To oczywiste, że część salonów wycofa się z rynku. Szacujemy, że w samym kwietniu 2021 roku wyniosła ona 4 mld zł – wyjaśnia Michał Łenczynski.

– Warto zliberalizować obecną Tarczę 9.0 o zniesienie wymogu identyfikacji PKD przez REGON. Powinna przecież liczyć się realnie prowadzona działalność. Trzeba włączyć PKD dostawców hurtowych. Jak najszybciej konieczna jest aktualizacja regulaminu umorzenia PFR 1.0 o obiecane zamknięte PKD. W najbliższej przyszłości powinny rozpocząć się prace nad PFR 3.0 – wylicza Michał Łenczyński.

Kiedy prowadzi się salon kosmetyczny i nie jest się właścicielem lokalu, tylko się go wynajmuje, sytuacja jest tragiczna. Właściciele nie zawsze chcą zmniejszyć opłaty, za media i pozostałe rzeczy należy zapłacić.

Pod koniec marca uwagę na potrzebę większego wsparcia dla branży beauty zwracał Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz. Podobnie jak Michał Łenczyński wskazywał na niezbędne zmiany w zakresie kodów PKD.

W ocenie Abramowicza w tarczach powinny być wymienione kody: 47.75.Z – Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (sprzedaż kosmetyków w salonach); 47.99.Z – Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (sprzedaż kosmetyków w salonach); 46.45.Z – Sprzedaż hurtowa perfum i kosmetyków (sprzedaż kosmetyków w salonach; ściśle powiązany łańcuch dostaw); 46.90.Z – Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (sprzedaż kosmetyków w salonach; ściśle powiązany łańcuch dostaw).

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.





Source link

urządzenie kosmetyczne

Must Read

Related Articles